Kontrola cykloznačení

Trasa č. 5090  Třešť – Kostelec – Rohozná

Trasa č. 5200  Aleje – Velký Špičák

V sobotu 26. 7. jsme usoudili, že je nejvyšší čas splnit alespoň část letošního úkolu od našeho oblastního cyklošéfa a vydat se na kontrolu uvedených tras. Nachystali jsme vše potřebné, a protože autíčko žadonilo, vzali jsme ho sebou do Třeště. Tam na nás v týlu věrně čekalo s proviantem a na odjezd zpět do Jihlavy se těšilo do pozdního večera.

První cyklotrasa začíná v blízkosti třešťského zámku, pokračuje nahoru kolem rybníčků až ke Hranečníku. Tam je směrovník, na kterém je celé zadání pro dnešní den:

zadání ze dne 26. 7.

Pečlivě jsme zapsali, které značky chybí (v lesích pod Špičákem chybějí některé důležité), stávající jsme očistili, utáhli, správně nasměrovali, slovem pohladili, clonící větve vyřezali, spodní plevelné patro odstranili…Přitom jsme si považovali, že je krásný den, že jsme v lese a že nám nic neschází (kromě cyklocomputerů, které Mirek zapomněl doma). Za Kostelcem jsme si užili plahočení do kopce na Čeřínek, pak za odměnu sjezd do Rohozné a tam trasa č. 5090 po 22 km končí.

Zpátky jsme sebemrskačsky zvolili cestu do Batelova a pak přes kopec Hanzalku do Třeště – to aby nám život nepřipadal tak jednoduchý. Z proviantního skladu Peugeot jsme si vyzvedli dobroty, zhltli je a vydali se na kontrolu další trasy č. 5200, od třešťského Hranečníku pod Velkým Špičákem přes Stonařov na Aleje, což je 11 km. Značení je zde ve velmi dobrém stavu, jen jsme museli natočit některé značky správným směrem – zlomyslný záškodník je na dvou rozcestích nasměroval jinam, ať ho vezme čert!

Stonařovskou alejí jsme vpodvečer dojeli k loveckému zámečku Aleje, který dali v letech 1815 – 1817 postavit v klasicistním stylu majitelé brtnického panství Collaltové. Zámeček leží uprostřed hlubokých jestřebských lesů ve výšce 638 m n. m. a vede k němu sedm alejí. Prostředí je tu krásné, ale je vidět, že s opravami už nelze moc dlouho otálet…

lovecký zámeček Aleje

Zpátky jsme jeli ze Stonařova přes Pouště do Třeště, tam jsme dali kola na auto a s pocitem dobře odvedené práce jsme odjeli domů sepsat hlášení o stavu obou zkontrolovaných cyklotras.

Podle hrubého součtu (počitadla měla neplánovaně volný den) jsme v sobotu celkem ujeli na kole asi 70 km.

Jedna odpověď na “Kontrola cykloznačení”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*